O nákupu

Zásady ochrany osobních údajů

I. Základní ustanovení

1. Správcem osobních údajů podle čl. 4 bod 7 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen: „GDPR”) je Kristina Pekareva IČ 01361821 se sídlem Dykova 1165/15, 101 00, Praha 10 – Vinohrady (dále jen: „správce“).

2. Kontaktní údaje správce jsou adresa: Dykova 1165/15, 101 00, Praha 10 – Vinohrady email: kontakt@art-time.cz telefon: 608141826

3. Osobními údaji se rozumí veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě; identifikovatelnou fyzickou osobou je fyzická osoba, kterou lze přímo či nepřímo identifikovat, zejména odkazem na určitý identifikátor, například jméno, identifikační číslo, lokační údaje, síťový identifikátor nebo na jeden či více zvláštních prvků fyzické, fyziologické, genetické, psychické, ekonomické, kulturní nebo společenské identity této fyzické osoby.

4. Správce nejmenoval pověřence pro ochranu osobních údajů.

II. Zdroje a kategorie zpracovávaných osobních údajů

1. Správce zpracovává osobní údaje, které jste mu poskytl/a nebo osobní údaje, které správce získal na základě plnění Vaší objednávky.

2. Správce zpracovává Vaše identifikační a kontaktní údaje a údaje nezbytné pro plnění smlouvy.

III. Zákonný důvod a účel zpracování osobních údajů 

1. Zákonným důvodem zpracování osobních údajů je

   • plnění smlouvy mezi Vámi a správcem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR,

   • oprávněný zájem správce na poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR,

   • Váš souhlas se zpracováním pro účely poskytování přímého marketingu (zejména pro zasílání obchodních sdělení a newsletterů) podle čl. 6 odst. 1 písm. a) GDPR ve spojení s § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti v případě, že nedošlo k objednávce zboží nebo služby.

2. Účelem zpracování osobních údajů je

   • vyřízení Vaší objednávky a výkon práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem; při objednávce jsou vyžadovány osobní údaje, které jsou nutné pro úspěšné vyřízení objednávky (jméno a adresa, kontakt), poskytnutí osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy, bez poskytnutí osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce plnit,

   • zasílání obchodních sdělení a činění dalších marketingových aktivit.

3. Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 GDPR. S takovým zpracováním jste poskytl/a svůj výslovný souhlas.

IV. Doba uchování údajů

1. Správce uchovává osobní údaje

   • po dobu nezbytnou k výkonu práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu mezi Vámi a správcem a uplatňování nároků z těchto smluvních vztahů (po dobu 15 let od ukončení smluvního vztahu).

   • po dobu, než je odvolán souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely marketingu, nejdéle 10 let, jsou-li osobní údaje zpracovávány na základě souhlasu.

2. Po uplynutí doby uchovávání osobních údajů správce osobní údaje vymaže.

V. Příjemci osobních údajů (subdodavatelé správce) 

1. Příjemci osobních údajů jsou osoby

   • podílející se na dodání zboží / služeb / realizaci plateb na základě smlouvy,

   • podílející se na zajištění provozu služeb,

   • zajišťující marketingové služby.

2. Správce nemá v úmyslu předat osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci. Příjemci osobních údajů ve třetích zemích jsou poskytovatelé mailingových služeb / cloudových služeb.

VI. Vaše práva

1. Za podmínek stanovených v GDPR máte

   • právo na přístup ke svým osobním údajům dle čl. 15 GDPR,

   • právo opravu osobních údajů dle čl. 16 GDPR, popřípadě omezení zpracování dle čl. 18 GDPR.

   • právo na výmaz osobních údajů dle čl. 17 GDPR. • právo vznést námitku proti zpracování dle čl. 21 GDPR a

   • právo na přenositelnost údajů dle čl. 20 GDPR. • právo odvolat souhlas se zpracováním písemně nebo elektronicky na adresu nebo email správce uvedený v čl. III těchto podmínek.

2. Dále máte právo podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů v případě, že se domníváte, že bylo porušeno Vaší právo na ochranu osobních údajů.

VII. Podmínky zabezpečení osobních údajů

1. Správce prohlašuje, že přijal veškerá vhodná technická a organizační opatření k zabezpečení osobních údajů.

2. Správce přijal technická opatření k zabezpečení datových úložišť a úložišť osobních údajů v listinné podobě, zejména použití antivirových programů, bezpečné uložení záloh, bezpečná přístupová hesla.

3. Správce prohlašuje, že k osobním údajům mají přístup pouze jím pověřené osoby.

VIII. Závěrečná ustanovení

1. Odesláním objednávky z internetového objednávkového formuláře potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

2. S těmito podmínkami souhlasíte zaškrtnutím souhlasu prostřednictvím internetového formuláře. Zaškrtnutím souhlasu potvrzujete, že jste seznámen/a s podmínkami ochrany osobních údajů a že je v celém rozsahu přijímáte.

3. Správce je oprávněn tyto podmínky změnit. Novou verzi podmínek ochrany osobních údajů zveřejní na svých internetových stránkách, případně Vám zašle novou verzi těchto podmínek na e-mailovou adresu, kterou jste správci poskytl/a.

Tyto podmínky nabývají účinnosti dnem 1.9.2018.

Reklamace a storno podmínky

Kreslení, malování a vyrábění ze všeho možného je mojí láskou. Ještě větší potěšení mi přináší, když mohu tuto lásku sdílet s ostatními. Tyto kurzy jsem připravila pro Vás, zvídané a tvořivé lidi. Vybírám pro Vás ty nejvhodnější podklady, nejkrásnější materiály, zařizuji kurzy v milém prostředí, kde se sama cítím dobře.

Věřím, že jste si otevřeli tyto stránky proto, že vás na mé nabídce něco zaujalo. Opravdu mě těší, pokud jste si zakoupili některý z mých kurzů. Vždycky se však může něco pokazit, a proto se pojďme domluvit na nějakých zásadách.

Pokud si objednáte kurz, a nakonec na něj z jakýchkoli důvodů nepojedete, budou pro nás platit tyto storno podmínky:

  • Při zrušení účasti 30 a více dní před začátkem kurzu – vrátím celou cenu.
  • Při zrušení účasti 29 až 14 dní před začátkem kurzu – storno poplatek 30 % z ceny kurzu.
  • Při zrušení účasti 13 až 7 dní před začátkem kurzu – storno poplatek 60 % z ceny kurzu.
  • Při zrušení účasti 6 až 3 dny před začátkem kurzu – storno poplatek 80 % z ceny kurzu.
  • Při zrušení účasti 2 a méně dní před začátkem kurzu – storno poplatek 100 % z ceny kurzu.

 Pokud se stane, že zruším kurz já z jakýchkoli důvodů, vrátím Vám celou cenu kurzu. Kurzy samozřejmě rušit nechci, ale člověk nikdy neví.

Peníze za dárkový poukaz vracet nebudu. Platnost poukazu je 6 měsíců, a kdybyste si v té době žádný kurz nevybrali, napište mi a platnost poukazu prodloužíme. Napište včas – platnost poukazu nelze prodlužovat donekonečna a pokud napíšete po době uplatnění dárkového poukazu, smůla – poukaz propadá. Taky se může stát, že se dárce poněkud spletl a tento kurz není zrovna pro Vás – napište mi, domluvíme se na náhradním plnění.

Pokud se vám nebude něco líbit přímo na kurzu, nešpitejte to sousedovi ("Kde jsou zase ty kleště, je tady málo kleštiček!"), ale řekněte to hned přímo mě, budu se snažit hned zjednat nápravu. 

A ještě něco:

Na kurzech vyrábění z peří a peříček používáme kleště, nůžky, lepidla, na pokročilejších kurzech pak také nůž. Hlaste se na tyto kurzy jen v případě, že s těmito věcmi dovedete pracovat. Pak si budete užívat samotný kurz a všechny nové nápady a nebudete zápasit se základními dovednostmi. Za zranění, která byste si svojí neznalostí a nešikovností přivodili, opravdu nemohu nést zodpovědnost.

Tak snad je to všechno – pokud máte k naší vzájemné spolupráci ještě nějaké nápady a připomínky, napište mi na ptaciadraci@seznam.cz nebo využijte jiný způsob, jak mě kontaktovat

Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

Mgr. Jana Petrásková
IČ: 66781221
se sídlem: Vřesová 685/18, 18100 Praha 8 Trója
kontaktní údaje:
e-mail: ptaciadraci@seznam.cz
telefon: +420 608 00 47 52
web: www.ptaciadraci.cz

(dále jen „dodavatel“)

2. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti dodavatele a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, resp. účastník kurzů, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „objednatel“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce, resp. závazného registračního formuláře dostupného na internetové adrese www.ptaciadraci.cz. (dále jen „webové stránky“).

3. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.

4. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II. Předmět plnění

1. Předmětem plnění je zajištění a vedení „výtvarného kurzu“, jakožto jednorázového kurzu, neboli workshopu pro veřejnost vypsaného na příslušné datum a vymezený časový úsek, nebo na datum a vymezený časový úsek určený pro soukromou akci, na základě e-mailové komunikace s objednatelem (dále jen kurz).

2. Výtvarný kurz slouží k rozvíjení tvořivosti a podpory individuální kreativity jedince. Charakteristika kurzů je uvedena, tj. veřejně přístupná na internetových stránkách dodavatele www.ptaciadraci.cz

III. Všeobecná ujednání

1. Dodavatel se zavazuje ke splnění uveřejněných podmínek zajištění a vedení výtvarného kurzu především co do termínu, rozsahu, ceny, kvality plnění a lektorského zajištění.

2. Objednatel je povinen řádně a včas za kurz zaplatit a v případě neúčasti dodavatele s dostatečným předstihem kontaktovat.

3. Dodavatel má právo rezervaci objednavatele zrušit v případě, že nebude platba provedena do 48 hodin od vytvoření rezervace, nebo v případě, že nebude možné se s objednatelem telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu spojit, a to především z důvodu blokování omezené kapacity kurzu pro ostatní zájemce.

4. Dodavatel je povinen na kurzu zajistit potřebné výtvarné potřeby a materiály v rozsahu uvedeném ve specifikaci každého jednotlivého kurzu.

5. Objednatel bere na vědomí, že dodavatel není zodpovědný za výsledek výtvarné práce objednatele na daném kurzu.

6. Dodavatel je povinen objednatele řádně informovat o správném a bezpečném zacházení s výtvarnými pomůckami a nástroji, které jsou na kurzu k dispozici.

7. Objednatel je povinen dodavatele informovat o neúčasti na výtvarném kurzu. Dodavatel si vyhrazuje právo uplatnit storno poplatek ve výši:

   1. 30 a více dní před začátkem kurzu – bez poplatku

   2. 29 až 14 dní před začátkem kurzu – storno poplatek 30% z ceny kurzu

   3. 13 až 7 dní před začátkem kurzu – storno poplatek 60% z ceny kurzu

   4. 6 až 3 dny před začátkem kurzu – storno poplatek 80% z ceny kurzu

   5. 2 a méně dní – storno poplatek 100% z ceny kurzu.

8. Objednatel je povinen přijmout plnou odpovědnost za škody způsobené na místě konání při nepozornosti, nezodpovědném chování a nenásledování rad a doporučení lektora a pořadatelů (dodavatele).

IV. Termín a realizace výuky

1. Každý výtvarný kurz je konán v předem stanoveném termínu. Jedná se o jednorázový kurz v pevně daném časovém rozmezí. V případě potřeby se toto časové rozmezí prodlužuje o dobu nutnou k dokončení výtvarného díla nebo zakonzervování nedokončeného výtvarného díla, nejvíce však o půl hodiny každý den kurzu. Dodavatel nenese odpovědnost za nedokončení výtvarného díla, pokud to bylo zapříčiněno nepozorností, nezodpovědným chováním, nenásledováním rad a doporučení lektora a pořadatelů (dodavatele) a neschopností objednatele splnit podmínky účasti předem oznámené dodavatelem (jedná se hlavně o schopnost práce s nástroji a materiály).

2. Zahájení kurzu je vždy předem specifikováno v registračním formuláři a na webové adrese dodavatele www.ptaciadraci.cz.

3. Dodavatel si vyhrazuje právo posunout zahájení a ukončení kurzu v případě, že je to z technických důvodů nutné.

4. Pro případ, že kurz nebude možno ze závažných důvodů zahájit, je dodavatel oprávněn zvolit náhradní způsob zajištění kurzu. Objednatel bude na tuto skutečnost předem upozorněn.

5. Dodavatel si vyhrazuje právo zrušit kurz z důvodu nenaplnění minimální kapacity kurzu (minimální počet je 6 osob). Dodavatel je povinen o tomto faktu informovat objednatele nejpozději 1 pracovní den před zahájením kurzu. Dodavatel je povinen nabídnout objednateli náhradní řešení (možnost navštěvovat kurz v jiném termínu, převedení zaplacené částky na individuální jiný termín nebo vrácení zaplacené částky). Zaplacená částka je v tomto případě vratná v plné výši.

6. Dodavatel si vyhrazuje právo zrušit kurz z důvodu komplikace rezervace místa konání u třetí strany. Dodavatel je povinen o tomto faktu informovat objednatele nejpozději neprodleně, po obdržení této informace od třetí strany. Dodavatel je povinen nabídnout objednateli náhradní řešení (možnost navštěvovat kurz v jiném termínu, převedení zaplacené částky na individuální jiný termín nebo vrácení zaplacené částky). Zaplacená částka je v tomto případě vratná v plné výši.

V. Platební podmínky a cena služby

1. Cena za příslušný kurz je určena dle ceníku kurzů dodavatele zveřejněného na internetové adrese www.ptaciadraci.cz a je uvedena v objednávce objednatele v závazném registračním formuláři.

2. Cena za příslušný kurz zahrnuje jeden výtvarný kurz, potřebné výtvarné potřeby a materiály uvedené ve specifikaci kurzu, instrukce k jejich správnému používání a individuální konzultaci. Cena dále zahrnuje drobné občerstvení zajištěné dodavatelem, tj. nápoje (káva a čaj) a sušenky nebo ovoce.

3. V případě, že nebude platba provedena do 48 hodin od vytvoření rezervace, dodavatel má právo rezervaci zrušit, z důvodu omezení kapacity kurzu.

4. Pro urychlení a potvrzení rezervace bude akceptováno potvrzení o již provedené transakci ze strany objednatele na předem uvedený bankovní účet dodavatele.

5. Cenu za příslušný kurz je možné uhradit uhradit převodem na účet nebo využitím dárkového poukazu.

   1. Platba převodem na účet — Při platbě touto formou budou objednateli poskytnuty potřebné informace pro provedení platby. Následně bude vystavena faktura. Objednatel je povinen dodržet splatnost daňového dokladu. V případě, že bude plátcem právnická osoba, je objednatel povinen uvést IČ a sídlo této právnické osoby.

   2. Platba dárkovým poukazem — Při platbě dárkovým poukazem je objednatel povinen uvést tuto skutečnost do poznámky registračního formuláře dodavatele a prokázat tento dárkový poukaz odpovědnému pracovníku dodavatele. Poukaz slouží jako jednorázové platidlo.

VI. Dárkový poukaz

1. Dárkový poukaz umožňuje jeho majiteli během doby platnosti poukazu navštívit vybraný kurz.

2. Doba platnosti dárkového poukazu je 6 měsíců. Platnost lze prodloužit za poplatek stanovený dodavatelem.

3. Cena dárkového poukazu se odvíjí od místa konání a typu poukazu a vždy se řídí aktuální nabídkou zveřejněnou na adrese www.ptaciadraci.cz.

4. Dárkový poukaz objednavatel získá v elektronické podobě na e-mail, který uvede v závazném registračním formuláři. Objednavatel si může zvolit navíc i tištěnou variantu poukazu. V takovém případě se cena poplatku za tištěnou variantu odvíjí od způsobu dopravy zvolené objednavatelem.

5. Dárkový poukaz není možné vrátit ani vyměnit za peníze.

VII. Reklamace

1. Pokud je objednatel nespokojen s kvalitou výuky, je povinen dodavatele o této skutečnosti informovat osobně na kurzu nebo písemně např. emailem či prostřednictvím reklamačního formuláře, který je na vyžádání dostupný od dodavatele (lze zaslat e-mailem).

2. Reklamaci kurzu lze uplatnit nejpozději dva dny od zahájení kurzu, čehož si je objednatel vědom a s tímto souhlasí. Nároky plynoucí z odpovědnosti za vady zanikají, jsou-li uplatněny opožděně.

3. Dodavatel obdržení reklamačního formuláře v elektronické podobě potvrdí nejpozději do 2 pracovních dnů.

4. Dodavatel si vyhrazuje právo přezkoumat důvody reklamace a v případě, že ji shledal za oprávněnou, navrhnout objednateli řešení, např. v podobě umožnění účasti v jiném termínu, případně vrácení zaplacené ceny objednateli – volba takového řešení je vždy na dodavateli (ve všech případech se jedná o navrácení adekvátní části kurzovného, tj. po odečtení částky za již uskutečněnou dobu kurzu).

5. Dodavatel se zavazuje rozhodnout o reklamaci ihned, je-li to možné, nebo do 5 pracovních dnů. Ve složitých případech, kdy je třeba prověřit důvody reklamace např. formou distribuce dotazníků spokojenosti ostatním účastníkům kurzu rozhodne dodavatel nejpozději do 4 týdnů od dne doručení reklamace.

6. Jako relevantní důvod reklamace nebudou uznány překážky vzniklé na straně objednatele. Jedná se tak především o změnu časových možností, ztrátu důvodu k navštěvování kurzu s ohledem na změnu okolností, za nichž se objednatel přihlásil.

7. Jako relevantní důvod reklamace nebude rovněž uznáno zrušení hodiny ze strany dodavatele. Dodavatel se však zavazuje zajistit náhradní termín kurzu.

8. Dodavatel neodpovídá za nesplnění povinností vyplývajících ze smlouvy, k nimž došlo následkem vyšší moci.

9. Objednatel si je svých povinností vyplývajících pro něj z tohoto odstavce všeobecných obchodních podmínek vědom, souhlasí s nimi a zavazuje se je dodržovat.

10. Žádost o změnu objednávky jakož i odstoupení od smlouvy musí objednatel odeslat objednateli vždy písemně, tj. e-mailem. Žádost o změnu objednávky je považována za přijatou, pokud dodavatel písemně potvrdil její obdržení. Dodavatel se zavazuje přijetí potvrdit nejpozději do 24 hodin od obdržení.

11. Objednatel, který uzavřel kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit.

VIII. Osobní údaje objednatele

1. Všechny informace, které objednatel při spolupráci s dodavatelem uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud objednatel nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o objednateli nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.

2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů.

X. Mimosoudní řešení sporů

1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.

2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

XI. Závěrečná ustanovení

1. Pokud tyto všeobecné obchodní podmínky ani ujednání smluvních stran nestanoví jinak, řídí se právními vztahy mezi smluvními stranami příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.10.2024.

Je nejvyšší čas

Je nejvyšší čas vyrazit do přírody a sbírat peříčka. Tedy pokud máte ještě nějaké místo v krabicích s pírky. Já mám nejvíc těch holubích, ostatně holubů je v mém okolí nejvíce. Nebo mají aspoň dostatečně velká pera, ta křídelní a ta ocasní. Pak je v mém okolí spousta sýkorek, a to koňader i modřinek. Ale hledejte sýkorčí pírka: jen někdy se náhodou stane, že zahlédnu nějaké křídelní nebo ocasní pírko sýkorky, ale i to je velmi malé. A pak nacházím také kovově lesklá pera strak a vran nebo kavek. Ještě jsem se je nenaučila odlišovat, možná je to pro mě příští úkol. Při procházkách lesem je možné najít peří dravců a sov, dokonce i tady, v lesích a parcích Prahy.

 A pak je ještě nejvyšší čas na to, abychom znovu zprovoznili krmítko a naučili drobné ptáky na tento doplňkový zdroj potravy. Až nastane opravdu zima, budou už šetřit síly a budou létat jen k ověřeným zdrojům potravy. Letos zase začaly nejdříve létat sýkory koňadry. A hned po nich modřinky. Teď na podzim je u krmítka ještě docela klid, teprve v zimě se začnou koňadry urputně prosazovat a modřinkám nezbude než počkat, až se koňadry nakrmí a vyklidí pole. Ostatně, zatím je potravy všude dost.

Veverky

Veverky sklízejí oříšky. Sedím před chatou a najednou zahlédnu pohyb ve větvích stromů. Pohyb ustal, tak čekám, až se zase něco pohne. Konečně. Veverka. Černá s bílým bříškem. Ve skvrnách světla se jí kožíšek měděně leskne. Běží neviditelnou cestičkou v korunách stromů. Po akátu nahoru, přeskočí na olši, na další strom, chvíli se mi ztratí z očí, jak se zastaví a vyčkává na další vhodnou chvilku. Pak se objeví na kmeni břízy a po něm dolů na tenké větvičky lísky. Aha, oříšky! Ukousne svazek tří oříšků a zase rychle po neviditelné cestičce zpátky. Po kmeni břízy, akát, olše, další akát a pak se mi ztratí z očí. A za pár minut zase. Po veverčí cestičce pro další oříšky a znovu a znovu. Topol tiše šumí, sypou se z něj první žluté lístky. Podzim pomalu začíná, je třeba se připravit na zimu.

5 položek celkem
Zpět do obchodu